Module 5: Unitat didàctica millorada

Continuant amb el meu ítem seleccionat, gràcies a tot el que he après en aquest curs duré a terme una sèrie de millores en la meva tasca com a docent.

Primer de tot, explicaré a qui va adreçada la meva pràctica. Aquest any som professora de dos grups de bàsic 2 (nivell A2 europeu). El perfil dels meus alumnes és el d'un estudiant adult que estudia la llengua estrangera (en aquest cas l'anglès) en el seu temps lliure. Per tant, estudia l'idioma per interès, per hobby i també per passar-s'ho bé. Queda clar que si no aprèn i es diverteix alhora, l'estudiant abandona el curs.

He pensat en un seguit d'activitats que es duran a terme en dues sessions de 150 minuts, a més de l'última part, en què els alumnes treballaran des de casa a través del moodle.
Pens que aquesta activitat és molt adequada per a la unitat 2. En aquesta unitat s'estudia l'ús del passat simple i el passat continu, contar històries, parlar de viatges, etc. Aquestes activitats en són una bona pràctica. També m'interessa molt que els alumnes aprenguin a resumir, ja que corregint un examen de comprensió lectora on s'havia de fer un resum, he vist que no en saben.


I. MODELATGE
- Activitat 1: (20 minuts)
Els alumnes llegeixen un text anomenat 'One October Evening' en el qual els paràgrafs estan desordenats.
a) Els alumnes ordenen els paràgrafs.
b) Escolten una audició en l'ordre correcte de la història.
c) Contesten algunes preguntes de comprensió lectora.

- Activitat 2: (20 minuts)
a)Tots junts feim un resum de la història i la professora exlica quines passes han de seguir i quina informació és rellevant i quina és innecessària. Pot fer servir uns dibuixos a l'hora de fer el resum.
Jo he fet servir la tècnica del modelatge moltes vegades dins classe, encara que amb una variant. M'agrada més quan feim l'activitat primer entre tots els alumnes i després ho fan ells en grup o individualment, enlloc de fer-ho jo sola. Depenent del tipus d'activitat pot ser més adequat fer-ho d'una manera o de l'altra. Record que a bàsic 1, abans que els alumnes t'expliquin la seva rutina diària, jo els explic la meva com a exemple.
b) Conjuntament amb tot el grup es reflexiona i es parla sobre les procés de resum d'un text i com identificar-ne les idees principals i secundàries.



II. TREBALL COOPERATIU
- Activitat 1: (60 minuts)
Els alumes treballen en 4 grups dins l'aula i cada grup treballa amb un text diferent.Els títols dels textos són: 'Incredible but True', 'True Crimes', 'Why I bought my child a gun' i 'It was a cold, dark night'. Cada grup ha de fer el mateix tipus d'activitats:
a) Lectura del text.
b) Contestar algunes preguntes sobre el text.
c) Cercar paraules en el text que es corresponguin amb unes definicions.
d) Fer un resum del text utilitzant les pròpies paraules.
Cada membre del grup fa el resum d'una part concreta de la història i després entre tots construeixen el resum.
La professora corregeix les activitats personalment amb cada grup.

- Activitat 2: (40 minuts)
a) Cada grup explica el text que han llegit a la resta de companys de l'aula. Tots els membres de cada grup han d'explicar una part del text, per tant abans s'han d'haver posat d'acord prèviament. És important que els alumnes no llegeixin el resum, sinó que utilitzin les seves pròpies paraules i que memoritzin (un poc) allò que volen dir.
b) La classe comenta els textos que han llegit tots els grups i en donen la seva opinió.


III. INTERCONTE
Explicació de l'activitat a través del moodle: 10 minuts.
Un cop els alumnes han llegit diverses històries i en coneixen l'estructura, ells mateixos escriuran una història. L'espai utilitzat per escriure la història serà una wiki del moodle. Tenc un curs dissenyat al moodle per als alumnes de bàsic 2 i en aquests moments ja n'estan fent ús. Jo els facilitaré la primera frase de la història i ellstendran 15 dies per escriure-la des de casa. Cada alumne pot fer totes les aportacions que vulgui, però n´ha de fer un mínim de 2. Aquestes aportacions poden ser una o més frases i també imatges relacionades amb la història que es va contant.

IV. LA MALETA
La professora porta 3 objectes importants per a ella i els mostra i explica als alumnes perquè els ha escollit. Cada dia un/a alumne/a farà la mateixa presentació sobre ell/a mateix/a en uns cinc minuts aproximadament.
Aquesta activitat en principi no m'interessava gaire, ja que la trobava més adequada per a primària o secundària que no pas amb adults. Però finalment m'he decidit a fer-la ja que en el meu cas és també una pràctica oral. El resultat ha estat molt positiu (encara no ho han fet tots els alumnes), encara que s'han mostrat bastant nerviosos en haver de parlar en públic i en anglès.

No comments:

Post a Comment